• سه شنبه ١٢ دی ١٤٠٢-١٢:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢١٠
در صحن شورا صورت گرفت:13-205

تعیین تکلیف 15 پلاک ثبتی از حیث باغ و غیرباغ بودن

در دویست و پنجمین جلسه شورا، 15 پلاک ثبتی مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند که از میان آن‌ها تعداد 12 مورد باغ و باقی غیرباغ اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شوای اسلامی شهر تهران، در دویست و پنجمین جلسه شورا، تعدادی پلاک ثبتی از حیث باغ و غیر باغ بودن مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکلیف شدند. 
اولین پلاک ثبتی مورد بررسی که جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا به بیان مشخصات آن پرداخت، ملکی به مساحت  4030 متر مربع واقع در منطقه 5 بود که حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین بوده و رای کمیسیون ماده 12 آن، دایر باغ بود. تصاویر هوایی این ملک حاکی از انبوه درختان بود لذا نظر کمیسیون بر باغ بودن آن بود. 
این پلاک با اکثریت آرای موافق اعضا باغ اعلام شد.
 مورد بعدی پلاکی به مساحت ۱۵۶۰ متر مربع بود که ویژگی‌ این پلاک بر اساس گزارش شربیانی چنین بود که حد نصاب درختان را نداشته، سند آن یک قطعه زمین بوده و نظر کمیسیون ماده ۱۲ آن یک زمین بایر و درنتیجه باغ بودن این ملک بود که  با ۱۴ رای موافق اعضا باغ اعلام شد.  
ملک بعدی که مورد بررسی اعضا قرار گرفته و تعیین تکلیف شد، ملکی به مساحت ۴۹۲ متر واقع در منطقه ۵ بود. این پلاک حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین بود. نظر کمیسیون ماده ۱۲ آن دایر باغ بود و مطابق بند ۱ ماده واحده  جزء پنجم دارای انبوهی از درختان بود، لذا کمیسیون آن را باغ اعلام کرده بود. 
بر اساس متن بند 1 مبنی بر اینکه جهت جلوگیری از خرد شدن املاک باغ طبق قانون، در صورت تفکیک باغ به عرصه‌های کوچکتر و بلافصل بودن پلاک از سایر قطعات تفکیکی، عرصه‌های تفکیکی و مفروضه به هر مساحتی که باشند، باغ اعلام می‌شوند؛ 
بر اساس بند فوق این پلاک نیز با  آرای موافق اعضا باغ اعلام شد.
 
پلاک ثبتی بعدی، ملکی به مساحت 875.5 متر مربع واقع در منطقه 6 بوده که بر اساس گزارش‌، فاقد حد نصاب درختان بوده و  سند آن یک قطعه زمین بود و بر اساس تصاویر هوایی و نیز بند ۱ ماده واحده جز پنجم، به دلیل دارا بودن غالب درختان باغ اعلام شد.
 این پلاک نیز با اکثریت آرای اعضا باغ اعلام شد.
ملکی به مساحت ۲۰۰۰ متر واقع در منطقه ۵، پلاک ثبتی دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت. این مورد حد نصاب درختان را نداشته، سند آن یک قطعه زمین بوده و رای کمیسیون ماده ۱۲ بر بایر بودن آن تاکید داشت که بر اساس بند ۱ ماده واحده جزء پنجم و غلبه پوشش درختان باغ اعلام شده و مورد تایید اعضا قرار گرفت.  
پرونده بعدی، پلاکی به مساحت ۵۳۷ متر مربع واقع در منطقه 1، فاقد حد نصاب درختان بود که سند مالکیت آن یک قطعه زمین بوده و کمیسیون ماده ۱۲ آن بر وجود ساخت و ساز در آن تاکید داشته و این ملک را غیر باغ اعلام می‌کند. 
این پلاک ثبتی با تایید نظر کمیسیون غیر باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی هفتم، ملکی به مساحت ۲۴۸۵ متر و واقع در منطقه ۵ بود، حد نصاب درختان را نداشته و سند آن یک قطعه زمین مشجر موسوم به توتستان بود. نظر کمیسیون ماده ۱۲ آن بر دایر بودن آن تایید داشته و آن را باغ اعلام کرده است. 
پلاک ثبتی فوق نیز با آرای موافق اعضا باغ اعلام شد. پرونده بعدی که در صحن شورا بررسی و تعیین تکلیف شد، ملکی به مساحت ۹۹۹ متر واقع در منطقه 1 بود، این پلاک حد نصاب درختان را نداشته، سند آن یک قطعه زمین و فاقد رای کمیسیون ماده ۱۲ بود. این پلاک با اکثریت آرای اعضا غیر باغ اعلام شد.
پلاک ثبتی نهم، ملکی به مساحت ۲۹۹۹ متر واقع در منطقه یک، فاقد حد نصاب درختان و سند آن یک قطعه زمین بود. تصاویر هوایی از این ملک، پوشش انبوه درختان را نشان داده و مطابق بند ۱ ماده واحده جزء پنجم، باغ اعلام شد.
نظر کمیسیون در خصوص این پلاک هم مورد تایید اعضاء بوده و باغ اعلام شد.  
 پلاک ثبتی بعدی، ملکی به مساحت ۱۳۲۵ متر واقع در منطقه ۱ بود؛ این پلاک حد نصاب درختان را داشت، سند آن یک قطعه زمین بوده و بر اساس بند ۳ ماده واحد جز پنجم به دلیل دارا بودن درختان ارزشمند، نظر کمیسیون بر باغ بودن آن بود. 
 این پلاک با با تایید نظر کمیسیون از سوی اعضاء باغ اعلام شد.
مورد دیگری که در جلسه امروز شورا بررسی و تعیین تکلیف شد، پلاک ثبتی به مساحت ۵۴۶ متر مربع واقع در منطقه ۲۱ بود. این پلاک، فاقد حد نصاب درختان و نیز رای کمیسیون ماده ۱۲ بود  اما مطابق بند ۱ ماده واحده جزء پنجم، کمیسیون آن را با اعلام کرد که این مورد نیز با اکثریت آرای موافق باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی بعدی ملکی به مساحت ۹۹۰ متر واقع در منطقه ۶ با سند یک قطعه زمین و دارا بودن حد نصاب درختان بود که رای کمیسیون ماده ۱۲ آن نیز بر  باغ بودن آن دلالت داشت. این پلاک ثبتی با آرای موافق اعضا باغ اعلام شد.
 پرونده بعدی، ملکی به مساحت ۸۸۰ متر واقع در منطقه ۱، حد نصاب درختان را داشت، سند آن یک قطعه زمین بود و رای کمیسیون ماده ۱۲ را دارا بوده و پس از بررسی اعضا، باغ اعلام شد. 
پلاک ثبتی چهاردهم نیز، ملکی به مساحت ۵۵۹ متر واقع در منطقه ۲۲ بود. این پلاک ثبتی حد نصاب درختان را داشت، سند آن یک قطعه زمین مشجر و دارای رای کمیسیون ماده ۱۲ با تاکید بر دایر بودن، بود. بر اساس جز ۱ ،۲، ۳ و ۵ کمیسیون آن را باغ اعلام کرده بود که این پلاک ثبتی نیز با آرای موافق اعضا باغ اعلام شد. 
و در نهایت پلاک ثبتی به مساحت ۶۶ متر واقع در منطقه۱، آخرین موردی بود که مورد بررسی قرار گرفته و تعیین تکیلف شد؛ این پلاک نیز فاقد حد نصاب درختان و رای کمیسیون ماده ۱۲ و منفک از یک باغ بزرگ بود و در نتیجه با نتایید نظر کمیسیون از سوی اعضاء، غیر باغ اعلام شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: